Magyarországon többszázezren élnek valamilyen fogyatékossággal, milliónyian közlekednek babakocsival, és még ennél is többen mozognak nehezen életkoruk, átmeneti sérülés vagy egyéb okok miatt. Ideje könnyebbé tenni számukra is a bevásárlást – ez a cél vezérelte a GLAMOUR magazin hazai kiadóját, a Ringier Hungary-t, amikor nemrégiben partnerséget kötött az Access4you csapatával, hogy közös programot indítsanak a GLAMOUR-napokon résztvevő üzletek és termékek könnyebb, akadálymentes megközelíthetőségéért, az inkluzív szemlélet erősítéséért.
Országos szinten több mint 4000 üzlet, mintegy 300 márka és az ünnepi bevásárlásokkal felérő kereskedelmi forgalom – átlagosan így fest egy-egy GLAMOUR-napok rendezvény statisztikája. A kedvezményes vásárlás népszerűsége az elmúlt években is töretlen maradt Magyarországon, s ebben az élményben ugyanúgy szeretnének részt venni a mozgásukban korlátozottak, a látás vagy halláskárosult fogyasztók, a babakocsival közlekedők vagy átmenetileg sérült emberek, mint bármely vásárló. Az ő érdekeiket hivatott képviselni az a friss partnerség, amelyet az Access4you társadalmi célú vállalkozással kötöttek a GLAMOUR-napok szervezői.
Az Access4you egy olyan, nemzetközi partnerhálózattal rendelkező vállalkozás, amely épületek, irodaházak, bevásárlóközpontok és számos más típusú létesítmény akadálymentességét auditálja, tanúsított akadálymentességi információval látja el a testi és kognitív fogyatékossággal élőket és segítőiket az akadálymentes lehetőségekről, s az ő igényeik jobb megismerésében és inklúziójuk szintjének fejlesztésében segíti az ingatlantulajdonosokat, -fejlesztőket. A GLAMOUR-napok szervezőivel kötött friss partnerség keretében közös kommunikációval, információs anyagokkal és üzletkereső alkalmazással segítik a vásárlókat azoknak az üzleteknek a feltérképezésében, amelyek már biztosítanak magukról akadálymentességi információkat, valamint szakmai konzultációval támogatják azokat a kereskedőket és épületüzemeltetőket, akik még többet szeretnének tenni ezen a téren.
“Tömegeket érünk el a GLAMOUR-napokkal, fogyasztói és kereskedői oldalon egyaránt. Ez nemcsak a lehetőségét, de a felelősségét is ránk rója annak, hogy fontos társadalmi és környezeti kérdésekben kezünkbe vegyük a kezdeményezést és változást érjünk el. Ahogy a digitális kuponok és mobilapp bevezetésével, fenntartható forrásból származó papír felhasználásával már sokat tettünk a környezetkímélőbb kuponos vásárlásért, ugyanúgy szeretnénk az inkluzív szemlélet terjedéséért is tenni. Ezért arra biztatjuk a kereskedő partnereinket, hogy foglalkozzanak ezzel a kérdéssel, figyeljenek a mozgásukban vagy más testi funkciójukban korlátozott emberek igényeire, mi pedig az Access4you szakmai segítségével segédanyagokkal, információval támogatjuk őket ebben.” – mondta az együttműködésről Tóth-Császár Gergely, a Ringier Hungary magazin üzletágának vezetője.
„A hozzáférhető vásárlás mindenkinek ad: nekünk, spéciknek, élményeket és termékeket, az üzleteknek új vásárlókat, a bevásárlóközpontoknak és áruházaknak kimutatható keresletet. Nagy öröm, hogy ezt a társadalmi hatású kampányt a Ringier-vel közösen valósítjuk meg a GLAMOUR-napok keretében” – tette hozzá Berecz Balázs, az Access4you alapítója és ügyvezető igazgatója, aki maga is 15 éve kerekesszékkel közlekedik.