Rólunk Történetünk

Történetünk

A kezdetek
1993 - 1999
 
1993
Létrejön a Ringier Kiadó Kft.
  1993. április 24-én elildult a Kápé című üzleti hetilap, a Ringier Kiadó Kft. első terméke a magyar médiapiacon.
 
1994
Elindul a Blikk napilap
  1994. március 1-jén elindult a Blikk, amely 2001 óta Magyarország legnagyobb példányban értékesített napilapja. 2022-ben az országos terjesztésű napilapok piacán a Blikk 46 %-os részesedéssel bír, ezzel az eredményével, valamint 490 ezres olvasótáborával továbbra is piacvezető a hazai napilapok között. Online kiadása, a blikk.hu gyakran napi 1 millió egyedi látogatót meghaladó forgalmával hónapról hónapra a legnépszerűbb hazai híroldalak élmezőnyében teljesít.
 
1999-2002
A legerősebb országos napilap-portfólióval rendelkeztünk
Médiakínálatunkhoz olyan meghatározó országos napilapok tartoztak, mint a Nemzeti Sport, a Magyar Hírlap, a Mai Nap, valamint a Népszabadság.
A millenniumi évtized
2003 - 2006
 
2003
Női és ifjúsági magazin portfólióval bővült média kínálatunk
A Ringier Kiadó Kft. felvásárolta a Tina és a Bravo márkákat is magában foglaló magazin portfóliót a Bauer Verlag-tól.
 
2006
Elindul a blikk.hu
Felépül a kiadó saját nyomdája
A RAS-korszak
2014 - 2021
 
2014
Létrejön a Ringier Axel Springer Magyarország
A svájci hátterű Ringier Kiadó és a német Axel Springer Budapest fúziójával 2014-ben megalakult a Ringier Axel Springer Magyarország vegyesvállalat. A RAS Magyarország média portfóliója többek között olyan közönségkedvenc termékekkel bővült, mint a máig piacvezető digitális és print glossy brand, a GLAMOUR; a több mint 3 évtizedes múltra visszatekintő női hetilap, a Kiskegyed; a tudományos-ismeretterjesztő magazin, a GEO; az Auto Bild Magyarország, a Tvr-hét műsorújság és az Ügyes rejtvénylapcsalád.
 
2015
A piacvezető hazai állásportál, a profession.hu akvizíciója
A RAS Magyarország anyavállalata, a Ringier Axel Springer Media AG 2015-ben felvásárolta a profession.hu állásportált. Több mint 70 százalékos piaci részesedésével a profession.hu Magyarország vezető online álláshirdetési oldala. A cég nagy hangsúlyt fektet a folyamatos technológiai fejlesztésre, és büszke arra, hogy kiemelkedően erős munkáltatói márkaként van jelen a munkaerőpiacon. Big Data elemzéseivel, rendszeres közvélemény-kutatásaival és szakmai eseményeivel a profession.hu a magyar munkaerőpiac egyik legmeghatározóbb szakértőjévé vált.
 
2017
A noizz.hu és az egészségkalauz.hu online portálokkal bővül digitális portfóliónk
2017-ben csatlakozott termékkínálatunkhoz az egészségkalauz.hu, valamint a C generációs fiatalokat megszólító noizz.hu. Míg az egészségkalauz.hu 1,7 milliós egyedi felhasználószámával az egészségügyi portálok szegmensében a második, a noizz.hu 1,6 milliós látogatottságával szegmenselsőként teljesít.
 
2018
Bookazine termékcsaládot indítunk
Bookazine Bestseller és Bookazine Plusz márkanévvel 2018 óta jelennek meg történelmi és ismeretterjesztő tematikájú bookazine köteteink.
 
2021
A GLAMOUR Univerzummal nyitunk a paywall alapú digitális tartalmak felé
Generációt váltott a GLAMOUR 2017-ben bevezetett applikációja. A mobilalkalmazás eddig csak a GLAMOUR-napok alatt szolgált a print magazin és a kuponfüzet (egyre erőteljesebb) alternatívájaként, mostantól azonban teljes értékű, önálló digitális csatornaként működik tovább. A GLAMOUR Univerzum app személyre szabott előfizetési csomagokat kínál exkluzív glossy tartalommal és kedvezményes vásárlási lehetőségekkel – már egész évben. Az alkalmazás mára közel 130 ezer mobil eszközön érhető el, aktív előfizetőinek száma meghaladja a 26 ezret.
Megújul a blikk.hu
A változó fogyasztói szokásoknak megfelelően gyorsabb, átláthatóbb és felépítésében is korszerű megjelenést kapott a blikk.hu. 3,8 milliós havi eléréssel és naponta átlagosan 962 ezer egyedi látogatóval piacvezető helyen zárta 2023 januárját a blikk.hu, amely 2022-ben - megelőzve a legnagyobb hazai híroldalakat - 134 napon ért el 1 millió feletti látogatószámot. A blikk.hu olvasótáborának 64%-a főbevásárló, a hírszájt egyaránt piacvezetőnek számít a városban élők és az érettségivel rendelkezők körében.
Trendi külsőt kap a glamour.hu
Nemzetközi trendekhez illő dizájnnal és modern felhasználói megoldásokkal újult meg a glamour.hu, amely havonta átlagosan 1,5 millió egyedi látogatót vonz, ezzel 2022 júliusa óta őrzi piacvezető pozícióját havi elérésben az online glossy szegmensben. 2023 januárja óta 130 ezret meghaladó egyedi látogatójával napi elérésben is átvette a vezetést.
We are Ringier
2022 - 2023
 
2022
Kizárólagos tulajdonosunkká válik a svájci Ringier Csoport
A Ringier Axel Springer Media AG vegyesvállalat két anyacége, a svájci Ringier AG és a német Axel Springer SE 2021 nyarán bejelentett megállapodásának megfelelően 2022 év elejére a svájci Ringier AG felvásárolta az Axel Springer közép-kelet-európai érdekeltségeinek részvényeit. Így 2022 februárjára magyarországi médiakínálatunk kizárólagos tulajdonosa a svájci Ringier Csoport lett. Bár új névvel, Ringier Hungary Kft.-ként, de változatlan portfólióval folytatjuk. A profession.hu 100%-os tulajdonosaként a Ringier Csoport továbbra is jelen van a magyarországi állásportálok piacán.
Új online magazin a Ringier-nél: elindul a kiskegyed.hu
2022 áprilisában elindult a több mint 3 évtizedes brand, a Kiskegyed online felülete, a kiskegyed.hu, amely a hölgyek mindennapjaihoz kínál hasznos, praktikus olvasnivalót. A magazin-jellegű tartalomkínálatot ismert szerzőktől származó véleménycikkek és blog típusú rovatok egészítik ki. 2023 elejére a kiskegyed.hu nemcsak napi, de havi egyedi látogatószámban is megelőzte közvetlen konkurensét, ezzel biztosítva harmadik helyét a női online szegmens élmezőnyében. A kiskegyed.hu-t naponta átlagosan 271 ezer, míg havonta 2,3 millió felhasználó olvassa.
Sportal.hu néven digitális sportmédia platformot indítunk
2022 októberében sportal.hu néven új digitális sportplatformot indítottunk Magyarországon, szoros együttműködésben a Ringier Sports Media Grouppal. A sportal.hu a nap 24 órájában video-alapú hírekkel, kommentárokkal, elemzésekkel, interjúkkal, statisztikákkal és élő eredményeket látja el a magyar sportrajongókat. A sportal.hu 2023 januárjában több mint 1,1 millió egyedi felhasználójával havi elérésben dobogós helyen, a sport szegmens TOP3 helyezettje között végzett.
Házon belül látjuk el digitális portfóliónk hirdetésértékesítési tevékenységét
A 2021-es év végével lezártuk sales house-együttműködésünket és 2023 januárjától a teljes online, print és BTL termékportfóliónk hirdetésértékesítési tevékenységét házon belül látjuk el. A jövőben saját sales csapatunk menedzseli a blikk.hu, a sportal.hu, a kiskegyed.hu, a glamour.hu, az egészségkalauz.hu, valamint a noizz.hu reklámfelületeinek hirdetésértékesítési feladatait. Hosszú távon a médiavállalaton belül kívánjuk megerősíteni a digitális- és programmatic sales kapacitásainkat is. Ezt kulcsfontosságúnak tartjuk ahhoz, hogy a kiadó termékfejlesztési irányait és minden egyes projektjét meghatározó “digital first” szemléletet a hirdetésértékesítés terén is képviselni tudjuk. A Ringier Hungary cégcsoport online portfóliója havonta 4,2 millió egyedi látogatót vonz.
 
2023
Tájékoztatunk. Szórakoztatunk. Közösségeket építünk. 30 éve.
Idén ünnepeljük médiavállalatunk, a Ringier magyarországi jelenlétének 30. jubileumát.
Mérni és fejleszteni kezdjük a nők láthatóságát a médiamegjelenésekben
A 2023-as Glamour Women of The Year gálán bejelentettük, hogy portfóliónkkal csatlakozunk a nemzetközi EqualVoice kezdeményezéshez, melynek célja, hogy növelje a nők láthatóságát, szakértői jelenlétét a médiatermékekben. Az EqualVoice mozgalom célkitűzése, hogy csökkentse azt a minőségi és mennyiségi aszimmetriát, amely globális szinten megfigyelhető a férfiak és nők szakértői megszólalása terén a médiában. Az EqualVoice mérések 2020 óta tartanak svájci és lengyel sajtótermékekben. Hozzájuk csatlakozik most a magyarországi Ringier-márkák közül a Blikk.hu, a Kiskegyed.hu, a Glamour.hu, az EgészségKalauz.hu, a Noizz.hu. Tartalmaik szoftveres elemzése a 2023-as év elején elkezdődött, az első negyedéves adatokat hamarosan megismeri a kiadó. A szerkesztőségek ezen adatok fényében készítik el a nemek közötti egyensúly növelésére vonatkozó stratégiáikat, figyelembe véve az adott kiadvány sajátosságait, olvasóközönségét, márkacéljait is.
Mérni és csökkenteni kezdjük digitális médiaportfóliónk karbonkibocsátását
Az online adatforgalom jelentős ökológia terhelést generál: 2020-as kimutatások szerint a digitális technológiák és az internet használata mintegy 4 százalékban járul hozzá az üvegházhatású gázok kibocsátásához. Fenntarthatósági törekvéseink következő lépéseként mérni és csökkenteni kezdjük digitális médiaportfóliónk karbonkibocsátását, elsőként a hazai kiadóvállalatok közül. A folyamat a legnagyobb napi látogatószámú hazai híroldal, a blikk.hu karbonhatékonyságának mérésével indul 2023 nyarán, együttműködésben a Carbon.Crane csapatával.