Budapest és Zürich, 2024. március 25.
Kiss Ottó személyében 2024. március 25-én ügyvezető igazgató érkezik a Sportal.hu élére. Szoros együttműködésben a Ringier Hungary médiavállalattal, a svájci székhelyű Ringier Sports Media Group (RSMG) 2022 októberében indította el Magyarországon a Sportal.hu digitális sportmédia-platformot, amely a hazai sportrajongókat látja el azonnali sporteredményekkel, videókkal, kommentárokkal, elemzésekkel, interjúkkal és statisztikákkal. Az indulása óta eltelt időszakban a Sportal.hu az egyik leglátogatottabb platformmá vált a magyar sportmédiában, köszönhetően többek között annak a stratégiai és technológiai támogatásnak, amelyet a Kelet-Közép-Európa digitális sportpiacán vezető szerepet betöltő Ringier Sports Media Group nyújt a márka számára.
Robin Lingg, a Ringier Sports Media Group igazgatóságának elnöke így nyilatkozott: „Büszke vagyok arra, amit a Sportal.hu csapata eddig elért, és szeretném megköszönni Kovács Tibornak, a Ringier Hungary vezérigazgatójának az indulás során nyújtott támogatását. Azáltal, hogy Kiss Ottó ügyvezető igazgatóként érkezik a Sportal.hu élére, még jobban összpontosíthatunk a magyar sportmédia-üzletágunk építésére Magyarországon, ahol ennyire kiváló a sportkultúra és ennyire szenvedélyes a sport iránti szeretet. A Sportal.hu egy vonzó hirdetési felület a különböző fogyasztói csoportok és márkák számára, ezen
a területen továbbra is bővítjük kínálatunkat – különösen az EURO 2024 előtt. Köszöntjük Ottót a csapatban!”
Mielőtt a Sportal.hu-hoz csatlakozott, a szakember a Sony Pictures Television Networks (ma Antenna Entertainment CEE) márkaigazgatója volt, ahol 2017-től a médiavállalat közép-kelet-európai portfóliójának fejlesztéséért volt felelős. Részt vett a sportjogok és márkák regionális felügyeletében, erős szakmai hálózatot épített ki Romániában, Bulgáriában és Görögországban – olyan országokban, amelyek átfedésben vannak a Ringier Sports Media Group portfóliójának piacaival.
Ezt megelőzően Kiss Ottó független tanácsadóként dolgozott együtt médiacégekkel, többek között üzlet-átstrukturálás, márkaépítés, piacfejlesztés, stratégiaalkotás, disztribúció és M&A terén nyújtott tanácsadói szolgáltatást.
„Nagyon várom, hogy a Sportal.hu főszerkesztőjével, Kecskés Istvánnal és csapatával közösen szembenézhessünk a sportmédia piac kihívásaival. Célunk a piacvezető szerep. A Sportal.hu-val kiemelten készülünk a 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokságra! Nem csupán közvetítjük azt, hanem megragadjuk és átadjuk a nézőknek és olvasóknak a játék szenvedélyét, a diadal minden pillanatát.” – mondta a bejelentés kapcsán Kiss Ottó, a Sportal.hu ügyvezető igazgatója.
„Örömmel üdvözöljük Kiss Ottót a Ringier magyarországi vezetőségében a Sportal.hu ügyvezető igazgatójaként. Igazán erős alapokra építhet: egy jól felkészült sportszerkesztőség tudására és lendületére, a Ringier Hungary széles médiaportfóliójára, valamint a Ringier Sports Media Group stratégiai és technológiai szakértelmére.” – fogalmazott Kovács Tibor, a Ringier Hungary ügyvezető igazgatója.
Ringier Sports Media Group (RSMG)
2022-es indulása óta a Ringier Sports Media Group a vezető sportmédiát egyesíti az innovatív globális technológiával. Nyolc európai országban nyolc márkájával és több mint négyszáz kollégával az RSMG havonta több mint 25 millió rajongót ér el. Sportmédia márkáin túl az RSMG a „Sportal.365” tartalomkezelő rendszert is üzemelteti, és stratégiai partnerséget tart fenn a LiveScoreGroup-pal. Az RSMG folyamatos stratégiai befektetéseket hajt végre, hogy vezető digitális sportmédia márkái megszilárdításával előkelő pozíciót érjen el. Ezek a márkák jelenleg a bulgáriai Sportal Media Group a Sportal.bg-vel és a Sportal365-tel, a romániai gsp.ro, a szerbiai Sportal.rs, a magyarországi Sportal.hu, a szlovákiai Sport.sk, a görögországi Sportal.gr, a portugáliai A Bola és a Sportnieuws.nl Hollandiában. A 2022-es stratégiai befektetés az egyesült királyságbeli LiveScore csoportba még jobban alátámasztja az RSMG azon törekvését, hogy 2025-re vezető európai sportmédia szereplővé váljon.